۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۹۴۲۸
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز ثبت نام کاروان های حج تمتع 98 | آغاز سفرهای نوروزی عتبات عالیات

آغاز ثبت نام کاروان های حج تمتع 98 | آغاز سفرهای نوروزی عتبات عالیات
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام در حج تمتع 98 از روز گذشته در استان آغاز شده که تاکنون حدود 6 کاروان تکمیل ظرفیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ثبت نام در حج تمتع 98 از روز گذشته در استان آغاز شده که تاکنون حدود 6 کاروان تکمیل ظرفیت شدند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 نفر پیش بینی می‌شود به حج تمتع سال 98 اعزام شوند، گفت: در مرحله اول برای حج تمتع سال 98 از زائرانی که قبوض ودیعه گذاری آن‌ها تا پایان 30 بهمن سال 98 است، ثبت نام می‌شود و در صورتی که به دلایلی افرادی برای ثبت نام مراجعه نکنند، در مرحله دوم افراد با قبوض ودیعه گذاری تا 15 اسفندماه 85 و در مرحله سوم از افراد با قبوض ودیعه گذاری تا پایان اسفندماه 85 برای ثبت نام فراخوان خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: کاروان‌های حج تمتع سال آینده 160، 135 و 85 نفره هستند که تعداد دو کاروان نیز مربوط به اهل سنت استان است.

نوفرستی با بیان اینکه زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir اقدام به رزرو مکان و ثبت نام در کاروان‌ها کنند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در حوزه میانگین سن خادمان در کاروان‌های زیارتی جز استان‌های جوان کشور است.

وی ادامه داد: میانگین هزینه سفر حج تمتع بین 22 تا 25 میلیون تومان در استان است و این هزینه‌ها طی دو قسط دریافت می‌شود که قسط نخست آن با احتساب اصل ودیعه و سودهایی‌های که تعلق گرفته، مبلغ 15 میلیون تومان است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه قطعی شدن ثبت نام زائران منوط به به معاینات پزشکی است، خاطرنشان کرد: میانگین سنی زائران حج تمتع 60 سال است بنابراین با توجه به اعمال و مناسک حج، داشتن آمادگی جسمانی ضروری است.

نوفرستی با بیان اینکه تمام کاروان‌های خراسان جنوبی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: پروازهای حج تمتع 98 نیز ار فرودگاه بین‌المللی استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سفر نوروزی عتبات عالیات، افزود: سفرهای عتبات عالیات در استان از 24 اسفند ماه جاری آغاز و تا 9 فروردین ماه 98 ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 35 کاروان زمینی و هوایی برای عتبات عالیات پیش بینی شده است، گفت: تاکنون یک هزار و 400 زائر در استان برای عتبات عالیات ثبت نام کردند.

نوفرستی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 16 پرونده شکایت از زائربران غیرمجاز در دادگاه‌های استان تشکیل شده است؛ این زائربران غیرمجاز با تبلیغات فراوان و قراردادها و پیشنهادات وسوسه انگیز مبالغ زیادی را کلاهبرداری می‌کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات